Uitstel opening Gijzelaars-expositie wegens Corona-virus

Op zaterdag 14 maart om 12.30 uur staat in de Beekvlietboerderij te Sint-Michielsgestel de officiële opening gepland van de expositie ‘Gegijzeld, maar niet verslagen’. Na het raadplegen van de bevoegde autoriteiten en veel wikken en wegen heeft het bestuur van de organiserende Heemkundevereniging “De Heerlijkheid Herlaar” in samenspraak met de Stichting Gijzelaars Beekvliet en Haaren tot zijn spijt moeten besluiten tot uitstel van de officiële opening.

Dit besluit is gebaseerd op het RIVM-advies over het Corona-virus dat juist in Brabant mensen wordt aangeraden om contact te vermijden. Gezien de grote groep genodigden (100) en de samenstelling daarvan, in een kleine ontvangst ruimte van de Beekvlietboerderij bijeen, wil het bestuur elk risico van virus-overdracht uitsluiten. De publieke openstelling vanaf zondag 15 maart wordt eveneens opgeschoven. De achtergrond hiervan is eveneens het voorkomen van virus-overdracht door contacten. Immers, de expositie biedt de bezoekers een inkijkje in het dagelijks leven van de gijzelaars via zelf te bedienen multimediale computers en het gebruik van een groot aantal losse toelichtende tekstkaarten.

Het bestuur hoopt binnen afzienbare tijd een nieuw openingsmoment mede te kunnen delen. Zoals het er nu uitziet zal de officiële opening niet eerder dan half april kunnen plaatsvinden.

Voor vragen: info@gijzelaarskampbeekvliet.nl of 06-100 539 85.